Valitsin vertailun kohteeksi 3 yksityistä sosiaali- ja terveysalan palveluja tarjoaavaa lääkärikeskusta. 

Kahdella näistä yrityksistä löytyy Instagram tilit. Molempien yritysten kohdalla päivitykset on ajankohtaisia tietoiskuja ja infoja mukavien kuvien kera. Kesän päivityksissä on varsinkin nähtävissä matkailuun, lämpöön, hyönteisiin ja ravintoon liittyviä aiheita. Kummallakin tilillä on yllättävän vähän suoranaista mainontaa, toki usea päivitys antaa ymmärtää että heillä tiettyjä palveluita on saatavilla päivityksiin liittyen. Päivitykset kuukausi tasolla on viikoittaisia, mutta ei läheskään päivittäisiä, ajattelen tämän olevan hyvä suhdanne yrityksiä seuraaville ihmisille, liiallinen mainonta ja päivittäminen voisi mielestäni vähentää seuraajia tileiltä. 

Facebook tilit löytyy kaikilta kolmelta firmalta. Näiden päivittäminen on lähes päivittäistä kahdelta yritykseltä ja tältä yritykseltä jolla ei ole Instagram tiliä hieman harvempaa, mutta kuitenkin viikoittaista. Päivityksiin on linkitetty hyvin usein jokin artikkeli, tutkimus tai muu tarkempi tietoa asiasta. Itselläni oli ehkä ennakkokäsityksenä näistä kaikista yrityksistä jatkuva mainonta, mutta selatessani heidän tilejään olen yllättynyt sen vähyydestä. Ovathan kaikkia kuitenkin yksityisiä yrityksiä ja näin ollen myös tuottoa tavoittelevia. Olen käyttänyt näistä yhden yrityksen palveluja ja törmännytkin yritykseen usein sosiaalisessa mediassa ja ajatellut etten halua seurata jatkuvaa mainontaa, nyt voisin ajatella sen jopa tekeväni.